Wyszukaj w serwisie
aktualności salon kuchnia łazienka oświetlenie wnętrza ogród i taras porady domowe quizy
DomekIOgrodek.pl > Aktualności > Gigantyczna kara dla Biedronki. UOKiK był bezlitosny, sieć się doigrała
Patrycja Grzebyk
Patrycja Grzebyk 13.06.2023 19:37

Gigantyczna kara dla Biedronki. UOKiK był bezlitosny, sieć się doigrała

kara dla biedronki
Marek BAZAK/East News

Na Biedronkę Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył karę za akcję „Tarcza Biedronki antyinflacyjna”. To nie pierwsza kara, którą została obciążona spółka Jeronimo Martins Polska przez UOKiK. Tym razem spółka będzie musiała zapłacić 160 mln zł.

Biedronka naruszyła interes konsumentów

W 2022 roku w telewizji mogliśmy usłyszeć reklamę na temat „Tarczy Biedronki antyinflacyjnej”. Akcja miała polegać na zwrocie różnicy w cenie za jedne z najczęściej kupowanych w Biedronce produktów, jeśli klientowi udało się znaleźć dany produkt taniej w innym sklepie. 

W wyniku skomplikowanego i niejasnego regulaminu Biedronkę teraz czeka kara. O akcji było dość głośno. Klienci, żeby otrzymać zwrot, musieli tańszy produkt kupić również w drugim sklepie i na podstawie paragonów mogli starać się o zwrot różnicy.

Urząd nałożył na Biedronkę karę, ponieważ warunki akcji były niezgodne z interesem konsumentów. „Tarcza Biedronki antyinflacyjna" była głośno krytykowana przez klientów sieci sklepów Biedronka.

Rozpuść w wodzie i co 3 tygodnie pryskaj pomidory. Obrodzą jak nigdy

Gigantyczna kara dla sieci sklepów

Poza skomplikowaną procedurą konsumenci mieli utrudniony dostęp do regulaminu. Natomiast zamiast zwrotu różnicy, klienci mieli otrzymać kupon do wykorzystania w sieci sklepów Biedronka, który był ważny przez 7 dni. Ostatecznie żadnemu z konsumentów nie udało się spełnić warunków regulaminu.

UOKiK nałożył na Jeronimo Martins Polska karę w wysokości 160 mln zł za reklamy, które mały przyciągnąć klientów i zasugerować, że ceny w Biedronce są najtańsze na rynku. Jednak warunki, które klienci mieli spełnić, były niekorzystne i zbyt skomplikowane.

- Była ona reklamowana na dużą skalę hasłem „Jeśli na naszej liście 150 najczęściej kupowanych produktów znajdziecie produkt w niższej cenie regularnej w innym sklepie, zwrócimy wam różnicę”. Miała stanowić odpowiedź przedsiębiorcy na wzrost wskaźnika inflacji. - cytuje UOKiK RMF24.pl.

kara dla biedronki.jpg
Zofia i Marek Bazak/East News

Biedronka zamierza odwołać się od wyroku

Jeronimo Martins Polska zapowiedziało, że zamierza odwołać się od wyroku UOKiK. Wyrok jest nieprawomocny, a spółka zapewnia, że w ciągu 79 dni, kiedy akacja Biedronki trwała, ceny nie wzrosły.

Warto przypomnieć, że to nie pierwsza nałożona na Biedronkę kara. Wcześniej UOKiK zdecydowała się ukarać Jeronimo Martins Polska za to, że ceny przy kasie i na półkach w sieci sklepów Biedronka często różnią się od siebie.

Tagi: Biedronka