Przedłużona gwarancja na sprzęt domowy
pixabay.com/przemokrzak/(CC0 Domena publiczna)
Weronika Dadok - 22 Grudnia 2020

Sprzęt domowy - przedłużona gwarancja

Nabywając nowy sprzęt domowy, szczególnie jeśli jest on prezentem świątecznym, z pewnością liczysz na to, że posłuży komuś jak najdłużej. To bardzo dobry kierunek, aby zadbać o jakość kupowanych przedmiotów. Należy jednak pamiętać o tym, że usterki zdarzają się zawsze, a w takich momentach przez pewien czas chroni nas gwarancja. Niekiedy mamy możliwość jej przedłużenia, czy warto się tak zabezpieczyć?

Producenci urządzeń takich jak telewizory, lodówki czy pralki, wprowadzają coraz częściej na rynek nowe, ulepszone wersje swoich sprzętów. Czasem aż trudno nadążyć za zmieniającymi się trendami i nowinkami technologicznymi.

Powyższy fakt wpływa na wzmożoną częstotliwość kupowania. Z drugiej zaś strony pojawia się kolejny aspekt - innowacyjne produkty coraz szybciej się psują, co powoduje częstsze wymiany i chęć przedłużenia gwarancji.

Domowy sprzęt psuje się coraz szybciej

Jak wynika z raportu przygotowanego na zlecenie niemieckiej Federalnej Agencji Ochrony Środowiska (UBA Umweltbundesamt) odsetek sprzętów, które przestają działać w ciągu pięciu lat od zakupu, niestety wzrasta.

Z raportu wynika, że odbiorniki kineskopowe musiały być wymieniane co 10-11 lat, a w przypadku obecnej technologii zdominowanej przez płaskie telewizory czas żywotności to zaledwie 5-6 lat. Niepokojąca sytuacja dotyczy również pralek - czas ich funkcjonowania skrócił się o trzy lata. Nowe lodówki służą nam obecnie o półtora roku krócej niż kiedyś.

Przedłużona gwarancja na sprzęt domowy - warto się skusić?

Chyba każdy z nas choć raz doświadczył sytuacji, w której dziwnym trafem, jak na złość, akurat po ustaniu gwarancji nasz sprzęt dokonał żywota.

Niestety czasu nie sposób cofnąć, więc już teraz należy zastanowić się nad tym, czy nie warto zainwestować w przedłużoną gwarancję na domowy sprzęt. Dzięki temu dostosujemy się do zmieniającego się świata elektroniki.

Gdy zdecydujesz się na kupno dodatkowej opcji zabezpieczenia, będziesz mógł korzystać z bezpłatnej pomocy serwisanta np. przez 5 lat.

Pamiętajmy jednak, że w tym momencie nie jest to już oferta producencka, a należąca do określonego sklepu. Nawiązujemy wtedy umowę z towarzystwem ubezpieczeniowym za pośrednictwem wybranego miejsca zakupu.

Czy to się w ogóle opłaca? Odpowiedź brzmi: tak, oczywiście. Należy wcześniej tylko zastanowić się na kilkoma czynnikami. W przypadku lodówki, czy pralki będzie tomiało spory sens, ponieważ zwykle wymieniamy ją co około 5 lat. W przypadku tak drobnego produktu jak czajnik nie ma to większej racji bytu.

Z dodatkowego ubezpieczenia warto korzystać przy zakupie sprzętu, który użytkowany jest po prostu dłużej.

Przed podjęciem decyzji dokładnie wczytaj się w zasady umowy. Duże znaczenie mają wykluczenia odpowiedzialności, ponieważ ochrona może nie obowiązywać w każdym wypadku.

Źródło: safetyhome.pl

Następny artykuł
Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj domekiogrodek.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News