To nie koniec kłopotów Biedronki. Gigant ma kolejny problem. Tych produktów już nie kupisz
Biedronka po raz kolejny mierzy się z poważnymi problemami finansowymi. Spór z popularną będzie ją sporo kosztował. Pierwsze restrykcje z 2021 roku będą zaostrzone. To koniec produktów tej popularnej marki w Biedronce!
Biedronka i kolejne kary finansowe
Biedronka po raz kolejny toczy batalię a amerykańskim gigantem PepsiCo. Z półek sklepowych zniknie wiele produktów tej popularnej marki. Restrykcje z 2021 zostaną zaostrzone. Na półkach Biedronki w 2021 nie znaleźliśmy Lay’sów, a ich powrót pod koniec 2022 roku nie oznaczał końca sporu między koncernami.
Popularne chipsy po raz kolejny z niknęły z Biedronki, ale to nie jedyne nałożone na nią restrykcje. Biedronka nie będzie miała w sprzedaży także Pepsi, 7UPa, Mirindy, Mountain Dew, oraz Lipton Ice Tea.
O co tutaj właściwie chodzi? Jak mawia porzekadło – o pieniądze. Koncerny nie mogą dojść do porozumienia w sprawie ceny detalicznej produktów. Za całość winna jest antyinflacyjna tarcza Biedronki. Koncern został ukarany przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów kwotą 160 mln złotych!
Biedronka – spór z PepsiCo
Jak się okazje, Biedronka sprzedawała produkty po nieodpowiednich cenach. Mimo deklaracji o zwrocie konsumentom różnicy w cenach oraz oficjalnymi przeprosinami Biedronka nie ominęła konsekwencji.
Zarzuca się jej, że nie nieodpowiednio informowali klientów o akcji antyinflacyjnej. Zapoznanie się regulaminem akcji było niemożliwe w sklepach stacjonarnych, gdyż ten nie był nigdzie wywieszony. Skomplikowane zasady projektu nie pozwoliły klientom na skorzystanie z promocji.
Biedronce zarzuca się wprowadzanie klientów w błąd, jak również fałszowanie przekazu marketingowego. Mimo braku wzrostu cen dla milionów klientów, kontrowersji wokół Biedronki nie brak. Sprzedawanie produktów po niższych cenach nie spodobało się koncernowi PepsiCo, który postanowił wycofać swoje produkty z Biedronki.
Nowe produkty w Biedronce
Odpowiedź Biedronki na restrykcje ze strony PepsiCo była szybka. Produkty koncernu PepsiCo Biedronka zastępuje alternatywnymi odpowiednikami innych firm. Do oferty sklepu wchodzą między innymi:
- Crunchipsy - z koncernu Lorenz;
- Prignlesy - z koncernu Kellog;
- Top Chipsy - marka własna Biedronki.
Czy to początek końca tego dyskontu? Niekoniecznie. Biedronka upatruje szansy rynkowej w otwieraniu się na nowe rynki. Jak dalej potoczą się losy Biedronki? Jakie nowe produkty będziemy mogli w niej znaleźć? Biedronka uspokaja, twierdząc, że jest gotowa na podpisanie kontraktu z nowymi dostawcami.