Te sztuczki stosuje IKEA aby klienci więcej kupowali. Można się łatwo naciąć
IKEA może pochwalić się mianem największego producenta mebli na świecie. Firma osiągnęła międzynarodowy sukces, dzięki czemu podbiła rynki i kieruje trendami. Okazuje się, jak informuje portal o2, że szwedzka sieć ma w zanadrzu sztuczki psychologiczne, które skłaniają klientów do większych zakupów.
Bardzo trudno o dzień, w którym sklepy IKEA nie są wypełnione tłumami. Nawet jeśli nie wszyscy klienci chcą kupić meble do swojego domu czy mieszkania, zawsze zostaje jeszcze część restauracyjna, w której można zjeść kultowe hot-dogi czy klopsiki. Poniżej zawarliśmy listę trików, którymi IKEA zachęca klientów do większych wydatków.
Lustra na każdym kroku
Ludzie, przeglądając się w lustrze często czują przy okazji pozytywne emocje. Dlatego w sklepach IKEA na ścianach zawsze wisi mnóstwo luster, co poprawia samopoczucie konsumentów.
Przyjemny zapach
Miłe i pozytywnie kojarzące się aromaty także poprawiają humor, co skłania do większych wydatków. Nie bez powodu cynamonowe bułeczki są sprzedawane zaraz przy kasach IKEA, ponieważ podczas płacenia za towary, koi nas wspaniały aromat.
Część restauracyjna
Obecność gastronomii w IKEI pozwala kupującym zapełnić żołądki, odpocząć przy ciepłym napoju, a także porozmawiać na temat dalszych zakupów. W końcu najedzony klient to zadowolony klient.
Jakość, cena i wygoda
Odpowiednio rozłożony stosunek jakości, ceny i wygody sprawia, że chętniej robimy zakupy w IKEI. Sklep projektując swoje meble zwraca uwagę na niski koszt materiału, a także możliwość spakowania części mebli w płaski karton, co ułatwia transport. Samodzielny montaż także przyczynia się do obniżenia ceny mebli.