Wyszukaj w serwisie
aktualności salon kuchnia łazienka oświetlenie wnętrza ogród i taras porady domowe quizy
DomekIOgrodek.pl > Aktualności > Uważajcie na oszustów. PKO BP wystosował komunikat do swoich klientów
Kamil Świętek
Kamil Świętek 26.10.2023 17:56

Uważajcie na oszustów. PKO BP wystosował komunikat do swoich klientów

Oszustwa finansowe
ARKADIUSZ ZIOLEK/East News

Jakże wiele w prasie, radio i telewizji słyszy się o oszustwach finansowych. Słynne wyłudzenia na wnuczka, czy organizacje podszywające się pod instytucje bankowe to najbardziej popularne sposoby na wyłudzenie pieniędzy.

Szczególnie silnie na wszelkiego typu oszustwa finansowe narażeni są klienci dużych banków. W Polsce w branży tej dominuje PKO BP, który obsługuje niemalże 12 milionów klientów. To właśnie do nich skierował specjalny komunikat.

Komunikat PKO BP

PKO Bank Polski to jeden z największych baków w Polsce. Wedle statystyk, tylko w I kwartale 2023 roku obsłużył on aż 11,7 milionów klientów. Ogromna grupa odbiorców sprawia, że to właśnie klienci PKO BP często padają ofiarami oszustw finansowych.

Przestępcy oczekują nie tylko przelania im na konto określonej sumy pieniędzy. Łakomym kąskiem są dla nich również dane osobowe, dzięki którym z łatwością mogą oni wziąć pożyczkę na nieświadomą osobę.

Coraz większa fala oszustw finansowych sprawiła, że PKO BP postanowiło ostrzec swoich klientów. W tym celu wystosowało do nich ważny komunikat za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Oszustwa finansowe 2.jpg
Canva/milosz kubiak, Getty Images

Co znajdę w mailu od PKO BP?

PKO BP wychodzi naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów, pouczając ich, jakie oszustwa finansowe są obecnie najbardziej popularne. Tłumaczy, w jaki sposób działają przestępcy oraz w jaki sposób kontaktują się z nieświadomymi klientami.

W komunikacie tym PKO BP informuje, że oszustwa finansowe rozpoczynają się od kontaktu telefonicznego, SMS-owego, czy drogą mailową. Przestępcy często podszywają się pod pracowników banków, prosząc o poufne informacje.

Jak ochronić się przed oszustem finansowym?

PKO BP w wystosowanym do swoich klientów komunikacie doradza, w jaki sposób ustrzec się przed oszustem finansowym. Zaleca on niedziałanie pod wpływem emocji.

Ponadto PKO BP podaje 5 zasad, dzięki którym zachowamy maksymalne bezpieczeństwo naszego konta. Warto je zapamiętać. Tylko dzięki ostrożności ochronimy się przed oszustwami finansowymi.

– Nie działaj pod wpływem emocji i weryfikuj otrzymywane wiadomości,-Uważaj zwłaszcza, gdy rozmówca próbuje wywrzeć presję czasu (sugerując m.in. konieczność szybkiej instalacji jakiejś aplikacji czy wykonania przelewu),
– Zwracaj uwagę na literówki w adresie nadawcy e-maila oraz w adresie stron i pamiętaj, że oszuści mogą stosować spoofing telefoniczny,
– Wychwytuj błędy ortograficzne i językowe - mogą sugerować masową wysyłkę fałszywych wiadomości w wielu krajach przez generator w kilku językach,
– Analizuj sposób prowadzenia rozmowy z dzwoniącym - bezosobowe powitanie może sugerować, że nadawca w praktyce nie wie, z kim rozmawia

Oszustwa finansowe 3.jpg
Canva/milosz kubiak, Getty Images

Zobacz także:

Powiązane
Prodiż
O tych kuchennych sprzętach krążą legendy. Jeśli jesteś smakoszem, zdobędziesz 10/10