Pracują w hotelach, zdradziły, co robią po wyjściu gości. Prawda szokuje
Jak odbierasz pokoje hotelowe? Uważasz, że to czyste i schludne miejsca, czy też pełne wielu niedociągnięć? Jak podaje portal wp.pl, jest gorzej, niż myślicie. Jeśli planujecie wakacje z noclegiem w hotelu, koniecznie zapoznajcie się z instrukcją obsługi korzystania z pokoi hotelowych.
Jak korzystać z pokoju hotelowego?
Hotele to częste miejsca noclegowe wybierane w wakacje. Zagraniczne wycieczki właściwie nie mogą się bez nich obejść. Jak sądzicie, czy przy tak ogromnym natłoku turystów można zadbać o sterylną czystość w pokojach hotelowych?
Przygotowanie pokoi na przyjazd kolejnych gości to złożony proces. Należy wymienić pościel, dokładnie umyć łazienkę i posprzątać pokój. Wydaje się to proste, aczkolwiek wyobraź sobie, że takich pokojów masz do posprzątania kilkanaście podczas jednej zmiany.
Chociaż wydaje się to zaskakujące, z pokoju hotelowego trzeba umieć korzystać. Jak podaje portal wp.pl to, co można tam zastać, przerasta najśmielsze oczekiwania. Niepisana etykieta hotelowa zakłada, że goście wiedzą, w jakim miejscu się znajdują. Czy aby na pewno?
Pokój hotelowy – czym może Cię zaskoczyć?
Jak podaje portal wp.pl, pokojówki prześcigają się w wymyślaniu kolejnych lifehacków jak ułatwić sobie sprzątanie pokoju. Same bez skrupułów twierdzą, że wiedząc, jak wyglądają niektóre „posprzątane" pokoje, nie spędziłyby w nich nocy.
Niezmienione pościele i ręczniki, przecieranie starą pościelą szafek, a nawet mycie nią toalety i szklanek – tak wygląda 10-minutowe sprzątanie pokoju hotelowego. Z czego wynikają te niedociągnięcia? Przede wszystkim z minimalnego czasu na sprzątanie.
- Jeśli widzisz, że goście zostawili w miarę niewygniecioną pościel i na tym łóżku nie ma widocznego bałaganu, to zdecydowanie szybciej jest naciągnąć prześcieradło i wyrównać poduszki niż to wszystko przebierać na nowo – wspomina jedna z pokojówek w wywiadzie dla Wirtualnej Polski.
Etykieta używania pokoju hotelowego – przed użyciem umyć!
Jak podaje WP, pokoje hotelowe mają jedynie wyglądać na czyste. Psiknięcie odświeżaczem powietrza, pobieżne odkurzenie wykładziny i przetarcie mebli i już pokój robi słynny efekt WOW. Efekt, za który płacą klienci.
Jeśli wybieracie się do hotelu, konieczne weźcie ze sobą swoją gąbkę i płyn do mycia naczyń, aby przed użyciem zastawy hotelowej znajdującej się w Waszym pokoju, dokładnie ją umyć.
Pamiętajcie również, że opuszczając pokój, warto ułatwić pracę pokojówkom. Umycie naczyń, wrzucenie śmieci do kosza i uchylenie okna przed wyjściem nic nie kosztuje, a pozostawia bardzo dobre wrażenie.