Wyszukaj w serwisie
aktualności salon kuchnia łazienka oświetlenie wnętrza ogród i taras porady domowe quizy
DomekIOgrodek.pl > Aktualności > Polacy nudzą się grillowaniem. Badanie jasno na to wskazuje
Kamil Świętek
Kamil Świętek 03.06.2024 15:56

Polacy nudzą się grillowaniem. Badanie jasno na to wskazuje

Grill
Fot. Canva/RKSS, Getty Images

Jeszcze kilka lat temu wykorzystywaliśmy każdą chwilę pięknej pogody w weekend, aby rozpalić grilla i usmażyć kiełbasę, czy karkówkę. Dzisiaj jest wprost odwrotnie.

Chociaż trudno w to uwierzyć, badanie przeprowadzone przez firmę Inquiry wykazały, że tylko 56% ankietowanych jest zainteresowanych taką aktywnością. To aż o 4 punkty procentowe mniej niż w ubiegłym roku.

Polacy coraz mniej zainteresowani grillowaniem?

Jeśli powyższe dane was zaskoczyły, co powiedzieć na to, że wedle badań tego samego przedsiębiorstwa w 2021 roku wydawaliśmy na grilla średnio 186 zł, a obecnie aż 274 zł.

Trzeba przyznać, że kwota jak za kilkugodzinną imprezę plenerową robi wrażenie. Czy właśnie to jest powodem coraz mniejszej fascynacji grillowaniem?

Okazuje się, że nie. 20% respondentów stwierdziło, że woli spędzać czas w inny sposób, a wśród głosów przeciwko grillowaniu występowały odpowiedzi świadczące o braku miejsca na zrobienie grilla.

Grill 1.jpg
Fot. Canva/max-kegfire, Getty Images

Co Polacy kupują na grilla w 2024 roku?

W 2024 roku dalej na grillu królują klasyki. Ankietowani najczęściej wskazywali trzy produkty: kiełbasę - 86 proc., pieczywo - 70 proc. oraz piwo 68 proc. Szczęście w nieszczęściu to nieśmiertelne trio nie uległo zmianie.

- Zakupy przeważnie planujemy - duże znaczenie odgrywa w tym przypadku przygotowana z myślą o grillowaniu oferta sklepów oraz promocje, z których chętnie korzystamy. Spora część grillujących sprawdza ofertę, zanim uda się na zakupy. To ważna informacja dla producentów i sieci - podsumowała wyniki badania Agnieszka Górnicka z Inquiry.

Wiarygodność badania firmy Inquiry

W 2024 roku badanie zostało przeprowadzone na 1002 ankietowanych. Wynika z tego, że mamy tutaj niemalże wzorcową grupę reprezentatywną, a zatem trudno poddać to badanie pod wątpliwość.

Mimo że trudno uwierzyć w to, że nieco ponad połowa Polaków dalej pała miłością do grillowanej kiełbasy, najwidoczniej musimy zaakceptować fakt, że grill powoli odchodzi do lamusa. Kto wie, może dożyjemy czasów, że kiełbasę, chleb i piwo wyprą spotkania w kawiarni przy małej czarnej i ciastku?

Miejmy nadzieję, że do tego jednak nie dojdzie. W końcu czy cokolwiek może nam zastąpić radosne biesiadowanie na działkach i w ogrodach?

Grill 2.jpg
Fot. Canva/cjp, Getty Images Signature

ZOBACZ TAKŻE: